Тито:"Jа сам Југословен"

Колики је Тито био Хрват?



Почетком октобра 1971, у Западној Босни, Кордуну, Лици, одржани су војни маневри којима је и сам Тито присуствовао и током њих јавно наступао.


С обзиром на то да се обраћао као „врховни командант“, његове речи су том приликом имале посебну тежину. У разговору са делегацијом Удружења резервних војних старешина Југославије, коју је примио током маневара, Тито је рекао: „… Било је случајева да се почело заборављати да смо ми Југославија.

Говорило се о републикама, а о Југославији се ћутало. Било је скоро срамота да се призна да си Југословен. Ја за себе кажем: ја сам Југословен и ништа друго не могу бити. Ја сам Југословен и по својим обавезама, по свом положају, а и по свом духу. Али ја нисам затајио да сам рођен у Хрватској. Зашто да сада истичем да сам Хрват?


Primjedbe